Vážení zákazníci, vzhľadom na úplnú vyťaženosť výroby Vás musíme upozorniť, že tovar, označený s dodaním "Na objednávku", už nevieme vyrobiť a doručiť do vianoc. Termín dodania pri takýchto položkách bude po dátume 16.2.2025. Pri každej objednávke Vás budeme informovať. Ďakujeme za pochopenie.

Košík je prázdny
Nakúpte ešte za a v rámci SR máte dopravu zdarma.
0,00 € / 200,00 €
Celková cena

0,00 €

Prejsť do košíka

Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky   

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY E-SHOPU ZLATOKOV SK, a.s.

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.zlatokov.sk je obchodná spoločnosť:

ZLATOKOV SK, a.s., so sídlom Martina Rázusa 8, 911 00 Trenčín, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sa, vložka číslo: 10249/R

IČO: 36 318 370

DIČ: 2020178347

IČ DPH: SK2020178347

Bankové spojenie: UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a. s.,

pobočka zahraničnej banky, pobočka Trenčín,

IBAN : SK84 1111 0000 0066 1433 8003

E-mail: zlatokov@zlatokov.sk

Tel. číslo: 00421 32 7434 511

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj

Hurbanova 59, 911 01 Trenčín

Tel. č. 032/6400 109

 

Základné pojmy:

Predávajúci Spoločnosť ZLATOKOV SK, a.s., ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom e-shopu predáva tovar.

Kupujúci Fyzická osoba - spotrebiteľ, ktorá nakupuje tovar prostredníctvom internetového obchodu na doméne www.zlatokov.sk a ktorej tento tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania.

E-shop Internetový obchod predávajúceho umiestnený na doméne www.zlatokov.sk.

Tovar Produkt, výrobok ponúkaný prostredníctvom e-shopu.

Objednávka Úkon kupujúceho v súvislosti s e-shopom, ktorý vyjadruje vôľu kupujúceho nakúpiť tovar v e-shope.

Cena Celková cena uvedená v objednávke, najmä cena za všetok tovar, ktorý si kupujúci objednal a je uvedený v objednávke, ako aj DPH či iné dane, poplatky, vrátane ceny dopravného.

Dopravné Cena za dopravu tovaru ku kupujúcemu a prípadne manipuláciu s tovarom.

VORP Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky.

 

1. Všeobecné ustanovenia

1.1. Tieto VORP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, t.j. predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi týmito stranami, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom e-shopu predávajúceho.

1.2. VORP v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy a upravujú proces nákupu a podmienky predaja tovaru kupujúcim prostredníctvom e-shopu predávajúceho.

1.3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na internetovej stránke e-shopu, ktorú prevádzkuje. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru.

2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy

2.1 Kúpna zmluva vznikne úkonmi potrebnými na objednanie tovaru a/alebo služieb na stránkach e-shopu. Pre objednanie tovaru kupujúci vyberie tovar na stránkach e-shopu, so všetkými jeho vlastnosťami, ako sú uvedené, napríklad farba a kvalita (rýdzosť) zlata, druh, prípadne kvalita kameňov (ak je uvedená), veľkosť, prípadne dĺžka a hmotnosť tovaru či iné parametre, dôležité pre jednoznačnú identifikáciu tovaru.

Vybratý tovar "vloží" kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu. V ďalšom kroku vyberie spôsob dopravy a spôsob platby za tovar, pri ktorých sa zobrazuje aj informácia o cene za vybratú alternatívu. V časti zhrnutie objednávky je zobrazený riadok spolu, kde je cena s DPH, ktorá je celkovou cenou za objednávku, ktorú bude potrebné zaplatiť.

Následne má možnosť zvoliť spôsob nákupu bez registrácie, čo znamená nechce využiť konto, ktoré je možné zriadiť u predávajúce a tým využívať v plnej miere benefity poskytované predávajúcim, alebo s registráciou. Do príslušného poľa zadá svoju emailovú adresu prostredníctvom, ktorej si praje komunikovať informácie potrebné pre uzatvorenie objednávky a ďalšie informácie týkajúce sa aktuálneho nákupu.

V prípade, že má vytvorený u predávajúceho elektronickú registráciu, môže sa prihlásiť a pokračovať v nákupe. V tom prípade bude pre nákup použitá elektronická adresa použitá pri registrácii.

V prípade, že elektronický účet, registráciu u kupujúceho nemá, môže si ju vytvoriť ak to postup na stránke výrobcu umožní. Po registrácii všetky uvedené údaje verifikuje predávajúci a len v prípade platných údajov a jedinečnosti účtu registráciu umožní.

V ďalšom kroku vyplní do formulára údaje potrebné pre doručenie tovaru a fakturáciu. V prípade, že kupujúci vložil emailovú adresu, ktorá je už v systéme registrovaná, vyplnia sa údaje o kupujúcom automaticky. Kupujúci môže vyplnené údaje zmeniť. Kontaktné údaje vložené do formulára pri vytváraní objednávky sú predávajúcim považované za správne. V prípade nezhody vložených údajov, už registrovaného zákazníka s údajmi, ktoré sú uložené v systéme predávajúceho, predávajúci môže kontaktovať predávajúceho za účelom verifikácie vložených údajov. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a zaškrtnutím políčka o súhlase s týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú dostupné aj na stránkach e-shopu a súhlasu so spracovaním osobných údajov. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo "Odoslať objednávku s povinnosťou platby".

2.2. Po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na e-mailovú adresu zadanú pri objednávke oznámenie o prijatí objednávky (ďalej len "Potvrdenie doručenia objednávky") s detailom objednávky vrátane údajov o tovare, jeho množstve, cene, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, či spôsobe dopravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.

V prílohe potvrdzujúceho emailu sú zaslané tieto obchodné podmienky predávajúceho a poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa §19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Na uvedenú e-mailovú adresu zadanú pri objednávke môžu byť v prípade potreby, zasielané všetky ďalšie informácie týkajúce sa jeho objednávky.

V prípade, že došlo ku zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v e-shope, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto celkom zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie doručenia objednávky podľa týchto obchodných podmienok.

O tejto situácii predávajúci informuje kupujúceho o chybe, bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu oznámenie o chybe, prípadne novú zmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí návrhu kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.

Ak došlo k úhrade nesprávnej ceny, vráti predávajúci platbu kupujúcemu v čo najkratšej dobe, ak sa nedohodnú inak. Spôsob vrátenia platby, číslo účtu, kde má byť platba vrátená oznámi kupujúci predávajúcemu e-mailom. V prípade, že bola úhrada realizovaná platobnou kartou, môže predávajúci využiť službu vrátenia platby na platobnú kartu, ak je to technicky možné.

2.3. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o prijatí objednávky (“Akceptácia objednávky“) .

2.4. Kúpna zmluva je uzavretá doručením prijatia objednávky (“Akceptáciou objednávky“), ktorá je predávajúcim zaslaná kupujúcemu elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, vrátane údajov o jeho množstve, údaje o cene tovaru, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o cene, podmienkach a spôsobe prepravy tovaru do miesta doručenia tovaru, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje. Akceptácia objednávky môže byť spojená s oznámením o tom, že tovar je pripravený na odoslanie.

Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory a podobne) si hradí kupujúci sám, pričom tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

2.5. Predávajúci jasne a zrozumiteľne informoval kupujúceho pred odoslaním objednávky o reklamačných, platobných, obchodných a prepravných podmienkach, a o možnostiach odstúpenia od zmluvy tak, že:

a) o hlavných vlastnostiach tovaru informoval na príslušnej stránke e-shopu predávajúceho,

b) o obchodnom mene, sídle, čísle zápisu v obchodnom registri, telefónnom čísle, e-mailovej adrese predávajúceho, adrese na uplatnenie reklamácie tovaru, adrese na podanie sťažnosti či iného podmetu informoval aj v týchto VORP alebo na stránkach e-shopu,

c) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty, o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, informoval na stránkach e-shopu v košíku pri vytváraní objednávky, rovnako aj v oznámení o prijatí objednávky (“Akceptácii objednávky“),

d) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto VORP alebo na stránkach e-shopu,

e) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy, vrátane poskytnutia formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy v týchto VORP, alebo na stránkach e-shopu, alebo v prílohe emailovej správy označenej „potvrdenie doručenia objednávky“,

f) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru v týchto VORP.

 

3. Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný:

a) dodať na základe objednávky kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve a kvalite a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na uchovanie kvality a ochranu,

b) pri uzavretí kúpnej zmluvy (“Akceptácia objednávky“) poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy, ktoré obsahuje všetky informácie uvedené v bode 2.4.,

c) informovať kupujúceho o zaslaní tovaru na prepravu a to e-mailom, alebo telefonicky.

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar.

 

4. Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci je povinný:

a) prevziať objednaný a dodaný tovar,

b) zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie tovaru,

c) potvrdiť v dodacom liste, alebo inom dokumente prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby v prípade, ak je tovar prevzatý osobne,

d) potvrdiť prijatie zásielky ak to požaduje prepravná služba, pričom formu potvrdenia určuje prepravná služba.

4.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.

 

5. Dodacie a platobné podmienky, doručovanie tovaru

5.1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená na internetovej stránke e-shopu a nemusí byť pri každom tovare rovnaká.

Pri každom tovare je označenie informujúce o stave zásob.

Označenie “Skladom“ znamená, že tovar je vyrobený a dostupný v požadovanom variante a veľkosti na sklade predávajúceho, minimálne v množstve jeden kus. Doba doručenia je spravidla do 5 pracovných dní, od potvrdenia (akceptácie) objednávky, ak nie je pri tovare na stránke uvedené inak.

Informácia o stave zásob je zobrazovaná na stránke e-shopu s určitým časovým oneskorením oproti skutočným stavom, čo môže spôsobiť, na krátky čas, nesprávne informovanie o dostupnosti tovaru.

Označenie “Na objednávku“ znamená, že tovar nie je k dispozícii na žiadnom zo skladov predávajúceho a bude zaradený na základe objednávky do výroby. Predpokladaná doba doručenia je najviac 20 pracovných dní od potvrdenia, akceptácie objednávky.

5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, objednaný tovar bude kupujúcemu dodaný v lehote do 5 pracovných dní od akceptácie objednávky ak je tovar skladom a 20 pracovných dní v prípade tovaru na objednávku. Pri objednávke s platbou vopred, bude tovar odoslaný v uvedenej lehote až po pripísaní kúpnej ceny na účet predávajúceho.

Ak sú v objednávke tovary, ktoré niektoré sú skladom a iné na objednávku, bude všetok tovar dodaný v jednej zásielke a v termíne ako keby všetky položky boli v stave na objednávku, teda do 20 pracovných dní, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.

Ak predávajúci požaduje dodať položky z objednávky, v ktorej sú niektoré tovary skladom a iné na objednávku, tie ktoré sú skladom v čo najkratšej dobe, teda najneskôr do 5 pracovných dní, kupujúci pôvodnú objednávku rozdelí na dve samostatné objednávky, a to pre položky skladom a pre položky na objednávku. Potom sa k týmto objednávkam pristupuje akoby sa jednalo pre 2 samostatné kúpne zmluvy. O tomto postupe informuje kupujúceho emailom.

5.3. Ku každej objednávke bude vystavená faktúra ako účtovný doklad.

Platbu je možné uhradiť :

- bezhotovostne platobnou kartou, ak sa jedná o platbu vopred alebo pri prevzatí tovaru (dobierka),

- bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho : UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a. s., pobočka zahraničnej banky, pobočka Trenčín, IBAN : SK84 1111 0000 0066 1433 8003, variabilný symbol : číslo faktúry, alebo číslo objednávky, ak sa jedná o platbu vopred,

- v hotovosti pri prevzatí tovaru na dohodnutom odbernom mieste predávajúceho.

Faktúra bude kupujúcemu zaslaná e-mailom, alebo v balíku spolu s tovarom. Bez udania variabilného symbolu nemusí byť objednávka korektne vybavená z dôvodu nedostatočnej identifikácii platby kupujúceho.

5.4. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy tak ako to umožňuje § 20 ods. 1 písm. a) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, a to do 14 dní odo dňa prevzatia.

5.5. Zobrazenie tovaru na internetovej stránke e-shopu, ktorú prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Zobrazené farby tovaru, hlavne farby zlata jeho odtieňov, lesku, povrchových úprav šperkov a farby kameňov, nemusia zodpovedať skutočným farbám, čo je dané možnosťami zobrazenia zobrazovacích systémov a možnosťami vytvorenia digitálnych fotografií produktov.

Na stránke pri produkte môže byť uvedená čistá váha šperku, hrubá váha šperku, alebo katalógová váha šperku.

Čistá váha šperku je hmotnosť zlata, z ktorého je šperk vyrobený. V údaji nie je zahrnutá hmotnosť kameňov, alebo iného materiálu, ktoré sú súčasťou šperku. Táto váha, ak je zobrazená na stránkach e-shopu, je uvádzaná aj na faktúre a spĺňa požiadavky pre uvádzanie hmotnosti zlatých šperkov, tak ako požaduje Zákon o puncovníctve a skúšaní drahých kovov (puncový zákon).

Katalógová váha šperku je údaj, ktorý je predpokladaný a je určený ako priemer z bežne predávaných výrobkov rovnakého modelu, rovnakej veľkosti alebo dĺžky. Katalógová váha je na stránkach e-shopu zobrazená v prípade, že sa tovar nenachádza skladom a objednávka je zadávaná do výroby. Potom sa skutočná čistá váha dodaného šperku môže odlišovať od katalógovej. Informácia o skutočnej čistej hmotnosti je uvedená vo faktúre.

Hrubá váha šperku je celková váha šperku vrátane kameňov, alebo iných materiálov, z ktorých je šperk vyrobený.

Váha šperku je v niektorých prípadoch zohľadnená v cene, ale v žiadnom prípade nemôže byť braná ako súčasť pre výpočet ceny šperku a nemá určujúci vplyv na jeho celkovú cenu. Ktorákoľvek váha zobrazená na stránkach e-shopu, je vo vzťahu k cene len informatívna a ide o doplňujúci údaj.

Všetky miery ponúkaných produktov, predávajúcim sú merané v najhrubšom a najširšom mieste šperku. Dĺžky a priemery šperkov sú uvádzané v milimetroch. Ak je veľkosť šperku zobrazená graficky, alebo ako súčasť fotografie na časti tela, napr. náušnice na uchu, je toto zobrazenie veľkosti len informatívne a nemôže byť vzhľadom na zobrazenie veľkosti týmto spôsobom považované za úplne presné.

Predávajúci nie je zodpovedný za nesprávne pochopenie tohto meracieho systému. Prívesky prípadne niektoré iné šperky môžu byť vyobrazené s retiazkou, alebo iným doplnkom, ktorý slúži na získanie lepšej predstavy o produkte, ale tento nie je súčasťou predávaného šperku. Takáto informácia je spravidla uvedená v popise konkrétneho výrobku.

5.6. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je dohodnuté v kúpnej zmluve (ďalej len "miesto").

5.7. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na miesto a v dohodnutom časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru. Doručením tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto dohodnuté v objednávke jeho prevzatie kupujúcim alebo splnomocnenou osobou.

5.8. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

5.9. Predávajúci doručuje tovar prostredníctvom Slovenskej pošty, kuriérskymi službami, prípade osobným odberom v sídle spoločnosti, alebo v obchodných prevádzkach predávajúceho. Prepravné služby si vyberá kupujúci, pričom sú mu automatizovane ponúknuté pri vytváraní objednávky aj s cenou za prepravu.

5.10. Tovar je odosielaný Slovenskou poštou, alebo inou špedíciou maximálne do sumy 5000,- € s DPH. Pri objednaní tovaru s celkovou cenou objednávky vyššou ako 5000 €,- s DPH, sa určí spôsob a dátum doručenia vždy po dohode so zákazníkom.

5.11. V prípade osobného odberu si objednaný tovar kupujúci vyzdvihne v sídle spoločnosti ZLATOKOV SK, a.s., so sídlom Martina Rázusa 8, 911 00 Trenčín, vždy po dohode s predávajúcim, alebo v obchodných prevádzkach predávajúceho počas otváracích hodín. Zoznam obchodných prevádzok s presnou adresou, kontaktom a otváracími hodinami je k dispozícii na internetových stránkach e-shopu.

5.12. V prípade, že je spôsob dopravy zmenený, alebo dohodnutý na základe zvláštnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom doručenia. V tom prípade sa vec považuje za dodanú v okamihu, keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi (§ 613 ods. 2 zákona č. 40/1964 Zb. – Občiansky zákonník )

5.13. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

6. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

6.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

6.2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci alebo splnomocnená osoba prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

7. Reklamačný poriadok a zodpovednosť za vady

(§ 618 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa)

7.1. Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VORP.

7.2. Pri preberaní tovaru kupujúcemu odporúčame, aby bezprostredne pri dodaní zásielky prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (neporušenosť obalu, poškodenie krabice, prípadne počet balíkov a podobné).

Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou s tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.

Neúplnú alebo poškodenú zásielku je potrebné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: e-shop@zlatokov.sk spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať predávajúcemu e-mailom. Predávajúci následne dohodne s kupujúcim postup vrátenia poškodenej zásielky, alebo náhradný termín doručenia objednaného tovaru. Dodatočná reklamácia neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

7.3. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do dvoch rokov (§ 619 ods. 1 až 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník), predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od jej zistenia.

Kupujúcemu sa odporúča skontrolovať kupovaný tovar pri jeho prevzatí a reklamovať zjavné vady bezodkladne. Za zjavné vady sú považované vady zistené pri prevzatí tovaru a to najmä množstevný a sortimentný rozdiel oproti objednávke alebo dodaciemu listu, rozdiel v hmotnosti tovaru, znehodnotený tovar (deformácia, ryhy viditeľné voľným okom, poškodenie kameňa, uvoľnený kameň a pod.).

7.4. Za vadu nemožno považovať zmenu tovaru, ktorá vzniká v priebehu jeho záručnej doby v dôsledku jeho opotrebovania, či nesprávneho používania alebo nesprávneho zásahu. Opotrebovanie charakteristické pre daný tovar sa nepovažuje za vadu.

Predávajúci nezodpovedá za vady ak vznikli :

a) znehodnotením alebo znečistením tovaru alebo jeho častí v dôsledku nedodržania pokynov pre riadnu starostlivosť, resp. zanedbania riadnej starostlivosti o tovar,

b) používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostrediu, v ktorom sa tovar bežne používa,

c) vonkajšími vplyvmi, napr. pádom alebo nárazom,

d) pri používaní tovaru v rozpore s návodom a s účelom, na ktorý je tovar určený,

e) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,

f) mechanickým poškodením tovaru, napr. roztrhnutie retiazky, rozbitie kameňa, poškriabanie výrobku, zapučenie, pokrivenie, vypadnutie kameňa spôsobené zlomením alebo pokrivením krapne, v ktorej je kameň uchytený, ulomenie zapínania, zalomenie lankových retiazok, prasknutie šínky prsteňa,

g) bežným nosením, napr. prirodzené opotrebenie ako je predratie závesných krúžkov na visiacich náušniciach, predratie krúžkov na príveskoch, predratie očiek na retiazkach, bežné opotrebenie rhodiovaného šperku napríklad spodnej časti prsteňov zo zlata,

h) po uplynutí záručnej doby,

i) záruka sa tiež nevzťahuje na škody vzniknuté v dôsledku živelnej udalosti, živelnej katastrofy, násilného poškodenia, poveternostných podmienok alebo prevádzkou v extrémnych a neobvyklých podmienkach.

7.5. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.

7.6. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

7.7. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci (spotrebiteľ) právo na výmenu veci alebo právo od kúpy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu (spotrebiteľovi), ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci (spotrebiteľ) nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád veci riadne užívať.

7.8. Miestom pre uplatnenie reklamácie je Zlatokov SK a.s., Martina Rázusa 8, 911 01 Trenčín, prípadne ktorákoľvek obchodná prevádzka predávajúceho. Zoznam obchodných prevádzok je k dispozícii na stránkach e-shopu predávajúceho.

7.9. Predávajúci poskytne kupujúcemu potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, najneskôr do 30 dní. Táto doba môže byť dlhšia, ak je objektívny dôvod pre ktorý nemohol predávajúci vadu odstrániť v kratšej dobe a nemôže tento dôvod ovplyvniť ( § 622 ods. 3 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník).

7.10. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu.

7.11. Ak kupujúci nesúhlasí s rozhodnutím predávajúceho, môže znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukázať zodpovednosť predávajúceho za vadu a môže vytknúť vadu kupujúcemu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu.

Náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom znáša predávajúci v prípade, že si ich spotrebiteľ uplatnil u predávajúceho v lehote do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

7.12. Predávajúci dodá opravenú vec alebo vymenenú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.

7.13. Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie.

Kupujúci má právo na úhradu nevyhnutných nákladov (najmä poštovného, ktoré uhradil pri odosielaní reklamovaného tovaru), ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením oprávnených práv zo zodpovednosti za chyby (odporúčame požiadať najneskôr do 30 dní po vybavení reklamácie – zákonná lehota tým nie je dotknutá) a boli vynaložené skutočne a účelne. V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu chyby veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.

8. Osobné údaje a ich ochrana

8.1. Predávajúci zhromažďuje osobné údaje kupujúceho v rozsahu podľa údajov, ktoré vyžaduje registrácia v e-shope, prostredníctvom registrácie v e-shope za účelom plnenia zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán v súlade s § 13 ods. 1 písm. b) zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.

8.2. Ak spotrebiteľ pri registrácii odklikne tlačidlo „súhlas so spracúvaním osobných údajov“, udeľuje tým súhlas predávajúcemu v zmysle ust. § 13 ods. 1 písm. a) zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov, aby tento spracoval a uchovával jeho osobné údaje v rozsahu podľa registrácie na marketingové účely, t.j. najmä na zasielanie informácií o nových ponukách tovaru predávajúceho, o zľavách, výhodách a podobne. Súhlas so spracovaním osobných údajov kupujúci udeľuje predávajúcemu na vopred neurčenú dobu a kupujúci ho môže odvolať kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote do 1 mesiaca od doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu. Ak kupujúci odvolá súhlas so spracúvaním osobných údajov, v lehote podľa predchádzajúcej vety mu zanikne aj prístup k jeho kontu vytvorenému v e-shope.

8.3. Kupujúci odkliknutím tlačidla „súhlas so spracúvaním osobných údajov“ potvrdzuje, že bol poučený o dobrovoľnosti poskytnúť požadované osobné údaje, ako aj o svojich právach ako dotknutej osoby podľa zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a potvrdzuje, že bol predávajúcim pred poskytnutím súhlasu so spracúvaním osobných údajov informovaný najmä o :

a) identifikačných údajoch predávajúceho,

b) účele spracúvania osobných údajov,

c) rozsahu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú,

d) ďalších informáciách potrebných pre kupujúceho na zaručenie jeho práv a právom chránených záujmov, najmä, že

- predávajúci osobné údaje kupujúceho poskytne tretím stranám v prípade vyšetrovania spáchania trestného činu, priestupku či porušenia iných predpisov (napr. v prípade porušovania práv na ochranu osobnosti alebo práv na ochranu duševného vlastníctva), a to najmä orgánom činným v trestnom konaní, súdom, obvodným úradom a pod.,

- predávajúci osobné údaje kupujúceho nebude zverejňovať,

- predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach ako dotknutej osoby vyplývajúcich hlavne z § 19 a nasl. zák. č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.

8.4. Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:

a) potvrdenie, či sú alebo nie sú jeho osobné údaje spracúvané,

b) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme a oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,

c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého predávajúci získal jeho osobné údaje na spracúvanie,

d) vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

e) opravu alebo likvidáciu jeho nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,

f) likvidáciu jeho osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil,

g) likvidáciu jeho osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,

h) blokovanie jeho osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak predávajúci spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.

 

8.5. Kupujúci na základe písomnej žiadosti má právo u predávajúceho namietať voči:

a) spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu,

b) využívaniu osobných údajov v rozsahu – titul, meno, priezvisko a adresa – na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo

c) poskytovaniu osobných údajov v rozsahu – titul, meno, priezvisko a adresa – na účely priameho marketingu.

 

9. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

9.1. Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.

Tovar by mal kupujúci ( spotrebiteľ ) vrátiť najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy úplný, s kompletnou dokumentáciou, nepoškodený, čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu, v stave a hodnote, v akom tovar prevzal.

Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru. Spotrebiteľ je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru. Odskúšať teda neznamená začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu. Predávajúci si vyhradzuje právo označiť šperk plombou. Plomba je plastová etiketa s nápisom “PLOMBA“, ktorá umožňuje tovar vyskúšať, ale môže z estetického hľadiska prekážať pri jeho používaní. Na jednom tovare môže byť aj viac takýchto plomb.

Kupujúci v zásielke, v ktorej sa nachádza šperk označený “PLOMBA“ (pečať) umiestni upozornenie na to, že je tovar označený plombou, a že v prípade jej odstránenia alebo poškodenia, bude predávajúci mať za to, že spotrebiteľ používal tovar viac, ako je potrebné na zistenie vlastností a overenie funkčnosti tovaru. V prípade poškodenia, alebo odstránenia plomby môže predávajúci požadovať od kupujúceho, aby uhradil sumu za zníženie hodnoty tovaru používaním nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru, resp. náklady potrebné na uvedenie tovaru do takého stavu, aby tovar bolo možné predať bez zníženia jeho hodnoty. To môže byť napríklad odstránenie škrabancov, vyleštenie tovaru, čistenie a dezinfekcia (napr. náušnice, ale aj iné zložité článkové šperky, kde sa môžu pri používaní zachytávať alebo ukladať mikroskopické časti kože, alebo iný biologický materiál), kontrolu pravosti drahých kameňov a ich súlad s certifikátmi pravosti a podobne.

9.2. Kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy podľa bodu 9.1. tohto článku VORP uplatňuje nasledovne:

a) písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie alebo,

b) e-mailom na adrese e-shop@zlatokov.sk.

9.3. Kupujúci je na odstúpenie od zmluvy podľa bodu 9.1. tohto článku oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VORP. V prípade, že kupujúci svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar predávajúcemu, a to zaslaním na adresu sídla predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil. Tovar musí byť predávajúcemu vrátený nepoškodený, kompletný, v pôvodnom nepoškodenom obale a s dokladom o kúpe. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania z tovarom nad rámec potrebný na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Po prevzatí tovaru predávajúcim bude kupujúcemu vrátená cena tovaru, do ktorej sa nezapočítava dopravné, a to prevodom na účet kupujúceho najneskôr do 5 pracovných dní od vrátenia tovaru. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za stratu alebo poškodenie zásielky.

9.4. Pri odstúpení od zmluvy podľa bodu 9.1. tohto článku znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu kupujúci. Predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za stratu alebo poškodenie zásielky. Predávajúci v prípade vrátenia tovaru nebude od kupujúceho preberať zásielky na dobierku.

9.5. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:

a) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

b) predaj tovaru objednaného a zhotoveného resp. upravovaného na objednávku podľa osobitných požiadaviek zákazníka. Ide o šperky, ako sú obrúčky, snubné prstene, úprav veľkosti, alebo podľa návrhu dizajnu alebo iných požiadaviek na úpravu podľa objednávky zákazníka. Rovnako aj šperky, ktoré sú bežne predávané, ale sú upravené na žiadosť kupujúceho, napríklad gravírovaním, alebo inou technológiou, aby splnili požiadavku kupujúceho).

9.6. Ustanovenia tohto čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v § 52 ods. 4 Občiansky zákonník.

10. Alternatívne riešenie sporov

10.1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi jeho stranami, t.j. medzi kupujúcim ako spotrebiteľom a predávajúcim. Kupujúci môže svoj spor s predávajúcim riešiť prostredníctvom alternatívneho riešenia sporov.

10.2. Príslušným orgánom (subjektom) alternatívneho riešenia sporov je v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže kupujúci obrátiť alebo iný subjekt, ktorý sa nachádza v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR – http://www.mhsr.sk. Kupujúci sa môže o podmienkach a platforme alternatívneho riešenia sporov informovať na stránke: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi .

11. Záverečné ustanovenia

11.1. Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude uskutočňovaná vo forme e-mailových správ.

11.2. Na vzťahy neupravené týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

11.3. Tieto obchodné a reklamačné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

11.4. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí, pritom kupujúci vyhlasuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu.

V Trenčíne, 30.08.2024

 

Prílohy:

1. FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

2. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU

 

Príloha č. 1 VORP

FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)

Komu :

Zlatokov SK, a.s., Martina Rázusa 8, 911 01 Trenčín, e-shop@zlatokov.sk

 

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu :

..............................................................................................................................................

Dátum objednania / dátum prijatia* : ......................................................................................

 

Meno a priezvisko spotrebiteľa : ..............................................................................................

Adresa spotrebiteľa: ...............................................................................................................

 

 

Podpis spotrebiteľa: (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) .......................................

 

Dátum : ..................................................

 

* Nehodiace sa prečiarknite.

 

 

Príloha č. 2 VORP

 

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

 

 

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.

 

Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese:

 

Zlatokov SK, a.s.,

Martina Rázusa 8,

911 01 Trenčín,

E-mail: e-shop@zlatokov.sk,

tel.: +421 949 741 946.

 

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám zaslali, prípadne jeho použitie však nie je povinné.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

 

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

 

Zašlite nám tovar späť najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.

 

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

 

Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

 

 

Sledujte nás na Instagrame

#zlatokov